onsdag 2 januari 2013

Sömn

Första dagen tillbaka i vardagen och det känns skönt. Det är såklart jättemysigt med jul o nyår och att träffa nära o kära och bara gå hemma o skrota MEN oxå hemskt skönt med ordning på rutiner, promenader och allt sånt där.

Vi har börjat det nya året med att testa en sömnmetod. 5-minutersmetoden. Började igår. Då skrek hon i ca en kvart innan hon somnade. Sen vaknade hon visserligen efter nåra timmar men somna om i egen säng efter mat. Natten blev dock hejkonbejkon o precis som vanligt med uppvaknande o snuttande var o varannan timme men så skulle M upp tiiiidigt så de fick va så.

Nu ikväll lyckades jag skjuta kvällsamningen till tio i sju ( försöker även få henne att inte äta för ofta. Max var 3e tim. Går sådär. )
Fröken Tia somnade såklart i amningen men jag väckte henne direkt.
Kvällstvätt, insmörjning, ny blöja och pyjamas följt av lite mys i soffan med några böcker. Så fort första tecknet på trötthet visade sig vart det upp och in i sovrummet. Godnatt, sov gott. Ut.

Var beredd på gallskrik som igår men hon skrek till lite, tystnade, skrek lite till, sen tyst..... Städade toan klart.

15 min senare kikar jag in. Sover som den lilla ängel hon är.

Det är nu 1,5 tim sen hon somna och fortfarande inte ett knyst. Gått lite för lätt med tanke på hur dåligt det varit med sömnen de senaste men kanske......



Förövrigt har vi varit ute o gått en lång promenad, hälsat på gamla jobbet och kikat lite i affärer. Tia sov hela tiden (1,5 tim).
Övrig tid har jag mest hittat på ursäkter för att slippa städa och busat med sötnosen såklart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar