onsdag 16 januari 2013

Hettar till

Jag är med i en så kallad mammagrupp på facebook. För det mesta trevligt då man kan lufta frågor man undrar o läsa andras.

Gjorde dock misstaget att lägga mig i en diskution om just sömnmetoder häromdan.
Började harmlöst o jag skrev i stort sett att vi kör just den metoden som personen i fråga totalsågade och att den fungerar för oss + att det ju är skillnad på skrik och skrik.

Som ni säkert förstår har det hela spårat lite efter det och så hårda ord som barnmisshandel har yppats. Barnmisshandel för att man låter sitt barn gnälla lite innan hon somnar? Mm just det. Man hör väl vad det är för slags skrik ens eget barn drar igång och man (vi) lägger inte innan hon är riktigt trött. ( alltså gnäller/skriker lite för att i nästa sekund sova). Märker man att det är ett annat slags skrik så plockar man naturligtvis upp.

Herregud.

Har dragit mig ur och tänker varken försvara mig eller läsa mer. Blir bara ledsen och känner mig som en dålig mamma. Nu får de andra tjafsa vidare bäst de vill ( ja det är alltså inte bara jag o en till som diskuterat frågan).

Tack hej.





1 kommentar:

  1. När jag slutade nattamma (situationen ohållbar med en förvirrad bebis som gick dåligt upp i vikt för att hon knappt åt mat på dagen men vaknade varannan timme på natten & en slutkörd mamma) lät jag min då 7-månader gamla dotter skrika av hunger i två nätter innan hon fattade galoppen. Bästa beslutet jag fattat (för både henne mig och min sambo) men jisses vad folk kritiserat mig för det. Kan nämna att dag tre sov hon för första gången 11 timmar i sträck och började käka gröt, pure och välling som om hon aldrig gjort annat. Så strunta i kritiken- man känner själv sitt barn bäst!

    SvaraRadera