onsdag 30 januari 2013

6-månaderskontroll

Hejhopp.

Onsdag idag va?! Va vilsen man blir när man går hemma o skrotar med bebis.

Imorse ( eller okej mer förmiddag) gick jag runt i morgonrock o drack kaffe. Bebis på mage i babygymmet. Lugnt o skönt och jag tänker att gud va skönt att vi inte ska till BVC förrän klockan tre idag.

-PLINGPLOONG!-

Jävlar! Det är den 30e idag va?! balkongbesiktning! Panik!

Eftersom jag inte hade hunnit klä på mig innan de trott att ingen var hemma o de gått in med huvudnyckel fick jag öppna- i morgonrock. Sådär lagom pinsamt.

"Hejhej! Här står jag i morgonrock. Glömde visst att det var idag ni skulle komma. Oj, bebisen ligger visst i vägen, ni får försöka kliva runt. Ska bara plocka bort lite smutstvätt. "

Man vill ju gärna ge sken av att man har fint hemma - och att man inte går runt i morgonrock till efter klockan 11. Ja! så var det med det.

BVCbesöket gick bra i alla fall. Tia höll låda och fick därmed guldstjärna för att hon pratar så "bra". Allt de andra bra det med. Hon hade växt 2 cm o gått upp ungefär 500 g.  Inte konstigt hon känns tung att bära runt nu. 9-kilosklump.


mmm.. majskrok. 

Tittut! Gosklump på 9,1 kg o 70 cm lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar