onsdag 22 januari 2014

Inskolning dag 6.

Sitter o snörvlar framför tvn. Jäkla förkylning att aldrig ge sig! Dör förkylningsdöden!!

Tia är på förskolan.  Idag ska hon gå sin första riktiga dag med både lunch och efterföljande vila. Blir spännande och se om de lyckas få henne att sova. Jag kan inte alls söva henne dagtid längre men hennes far lyckas alltid när han är hemma så nog finns de lite hopp.

Gårdagens inskolning gick förövrigt bra. Jag var med och käkade lunch för att sen åka hem med mitt barn. Barnet ville dock inte följa med sin mamma. Fick åter igen bära ut och klä på under protest samt muta med "det finns kex i bilen".


Bild: tia och jag "snickra" ihop en ny hallmöbel igår. Nu har alla familjemedlemmar en låda var. Ordning och reda!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att det går bra med inskolningen!
    Jag älskar den möbelserien! Tyvärr har vi inte plats för en endaste av deras grejer, men hade vi bott i hus hade jag velat ha både sko- och hatthylla, samt den lilla förvaringen som ni har och den med fler lådor.

    SvaraRadera