måndag 20 januari 2014

Inskolning dag 5 och förkylningen som aldrig går över

Teletubbies på tvn, krasslig morsa i soffan, ett barn som vägrar sova middag.
Där har ni upplägget för kommande del av dagen.

Förskolan var kul idag också. Lämnade bara o åkte i morse. Sa hejdå Tia men fick ingen respons. Hon tittade inte inte ens åt mitt håll utan var redan inne i leksakerna o de andra barnen. Jag vet att det är positivt men en liten vink hade ju varit trevligt, de hade det.

Två timmar senare försöker jag få med det lilla flickebarnet hem igen. Någon vill hellre stanna kvar och leka. Får bäras ut.

Behöver nog inte oroa mig så mycket va!?

Förövrigt är det fortfarande synd om mig. Ingen feber längre men ingen tillfrisknad inom räckvidd. Usch, va är det för superbaciller som florerar på dagis egentligen?!

På fredag blir jag 29 och Tia 1,5 år. Det vore himla käckt (är jag tant nu när jag slänger mig med ord som käckt?)  om vi alla va friska då.
Fingers crossed!

3 kommentarer: