onsdag 15 januari 2014

Inskolning dag 2.

Två dagar av inskolning avklarade. Det har visserligen bara varit entimmarsdagar MED mamma nära men ändå, det har gått bra.
Imorgon och på fredag ska vi vara där två timmar och öka på nästa vecka. Planen är att hon ska gå en hel dag (8.30-13.30) på onsdag.
Nästan säker på att de kommer gå galant för lilla Tia. Hon har redan koll på var de finns pussel o har inte puttat ett enda barn än.

Jag är dock nervigare än väntat. Tror mest att de beror på kommande arbetssökande/hur tusan funkar de med försäkringskassan nu då, förlorar jag mitt sgi? och annat liknande.

Förövrigt så har de snöat och snöat och snöat. Jag har med andra ord fått skotta snö för kung och fosterland. Började lite smått med två vändor a ca 20 cm fluffsnö igår kväll och fortsatte i morse. Då var de dock tung nollgradig snö och plogbilsvallar. Jaja, jag vet, det är sånt man får räkna med när man bor i "hus" men ändå. Fatta hur mycket träningsvärk jag kommer ha imorn. 

Tia har fått en dos pulkaåkning idag oxå. Att åka nerför branta backen helt själv var citat " det roligaste någonsin".
Otränade morsan orkade dock bara fyra gånger upp för backen och hon har aldrig någonsin varit så ledsen som när jag drog pulkan hem. Jo okej, hon blev om möjligt ännu ledsnare när vi klev ur pulkan o gick in. Hon t.om försökte kasta sig ut genom dörren igen i ren panik.
Dramaqueen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar