torsdag 6 februari 2014

Det här med att söka jobb

I förra veckan (?) när jag skickade iväg ansökan på ansökan kändes det som att jag hade alla möjligheter i världen,  att jag kunde få vilket jobb som helst och att någon när som helst skulle norpa mig från arbetslösheten.

Idag känns det inte lika positivt. Jag har nämligen varit runt i ett gäng klädbutiker på förmiddagen för att checka läget o lämna CVs. På samtliga ställen har svaret varit att de inte söker personal. Jag har ändå fått lämna mitt CV på en del ställen och jag har ibland fått en liten positiv känsla om att "jo men inte just nu men kanske så småningom." Men övervägande NEEEJ!!

GAAAH! Man förstår verkligen att folk som varit arbetslösa länge tappar hopp och tro på sig själva. Nu har jag ju inte varit utan jobb så värst länge o ansökningstiden på mina ansökningar har knappt gått ut så ska inte deppa ihop men man blir lite matt av att få nej efter nej en hel förmiddag. 

Snart dags att hämta hem älsklingsungen från föris men först en kopp kaffe och en andningspaus.
Det behövs när man har en dotter full av bus och som blir uttråkad direkt om inget kul händer.  Thank god för förskolan. ;)

3 kommentarer:

  1. Kämpa på Evelin! Det kommer att ordna sig. Någon kommer förstå att du är bäst.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Frida. Det kommer komma ett kanonerbjudande till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni. Jag har inte gett upp än. ;)

    SvaraRadera