onsdag 26 februari 2014

Att jinxa sömn

Tia är väldigt förkyld och har varit hemma från förskolan några dagar nu. Imorgon hoppas jag hon är lite mindre snorig så jag kan lämna henne där i några timmar. Hon vill ju "leka barnen. Mat" slut citat och jag behöver få gjort något annat än torka snor och truga i mat.

Nu var de inte alls detta jag skulle berätta, hamnade på ett sidospår.
Det har gått sjukt lätt att lägga henne de senaste dagarna, både på middag o kväll. Två dagar i rad har de tagit max 15 min mot vanliga 45 (kan ha lite med sjukdom att göra, visst.)

Nu till det man aldrig någonsin ska tänka när det gäller barn o sömn:" det tar ju inte så lång tid att natta, jag kan äta efter att hon somnat. "

Positivt: fullt fokus på att få i Tia mat. Hon åt allt. Success!!
Mycket mycket negativt: det tog 85 (åttiofem!!!!) Minuter innan hon somnade. Sjukt hungrig, inget tålamod.

*vräker i mig hel grillad kycklig*

1 kommentar:

  1. 85 minuter är lääänge. Men grillad kyckling = mums!

    SvaraRadera