söndag 30 mars 2014

Trädgård och liten update

Här ekar det tomt på inlägg men så är det ju vår nu och vi har för första gången en trädgård att greja med. Lyckan!

Jag har såklart storslagna planer för allt man kan göra med vår lilla gräsplätt (eller okej det är mest mossa). Läser böcker om trädgårdsskötsel och forskar om allt från perenner som trivs i lerjord (tror jag det är. Kanske?) till vilka växter/blommor som rådjuren INTE vill mumsa upp.

Jag har som såklart beslutsångest kring vilka blommor som är finast och kommer med största säkerhet ångra mig en vecka efter att jag planterat men ändå. Så härligt det är.

Denna veckan har det påbörjats en rabatt som håller på att kantas med "gatstenar". Blir superfint men puuuuh vad jobbigt att gräva bland rötter, sten och mossa. Kondisen är inte på topp om man säger så.
Finns en liten bild på instagram om man är nyfiken. 

Något annat som jag gillar är att grannarna kommit ut och börjat greja i sina trädgårdar. Har knappt sett en enda på hela vintern. Alla som jag pratat med är dessutom jättetrevliga. 

Tänk att jag skulle komma och uppskatta sådana här saker, vem hade trott de för 10 år sen.

Till sist, lite Tia: babblar på som om hon aldrig gjort annat, kissade på pottan för första gången nu i veckan och var på utflykt med förskolan i torsdags. Egen rygga med matsäck och allt. *dör lite va gulligt*. Stora tjejen. Hon kan även ha toffsar nu (dvs kan men vill oftast inte) !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar