tisdag 1 oktober 2013

3 bra saker med teletubbies

1. Du kan göra iordning frukost i hyfsat lugn o ro (hyfsat, man vet ju aldrig.. Bäst att skynda ändå).

2. Klä dig o sminka dig hinner du också.

3. Väldigt lite gnäll här över lag faktiskt - så länge tubbiesarna är inom hör- och synhåll.

Bästa barnvakten. Så bra att jag faktiskt KÖPT hela fyra filmer. Hon har fått en av dom, resten blir julklapp tror jag. Sen är de ju rätt gulliga också så egentligen fler än tre (3) anledningar att gilla tubbiesarna.

Jaaa, jag vet att forskning säger att barn under två år inte ska titta på tv (det var de snabba att nämna på öppnis) men mamman då?! Har dom tänkt på den ensamma mamman med otroligt uttråkat barn? Eh neej jag tror inte det.


För övrigt så har det varit separationsfas kombinerat med förkylning det senaste. Kul. Verkligen. Den senare är nästan borta nu så snart ska vi till öppna förskolan och hämta hem en laddning nya baciller.

Trevlig dag till er också!



2 kommentarer:

  1. Jag är inget fan av teletubbies, men TV:n som barnvakt är alltid en trevlig grej! Likaså läsplatta. Ren idioti att köpa till sin ettåring.... eller? :P Ibland kan "dumma" saker faktiskt vara värt det.

    SvaraRadera
  2. TV:n är en väldigt bra uppfinning ibland...

    SvaraRadera